خانه / مقالات / هک شدن و به سرقت رفتن دارایی از کیف پول

هک شدن و به سرقت رفتن دارایی از کیف پول

هک شدن و به سرقت رفتن دارایی از کیف پول

با رعایت این چند نکته امنیتی می توان از هک شدن و به سرقت رفتن دارایی از کیف پول جلوگیری کرد :

  • به هیچ عنوان رمز ۱۲ کلمه ای یا پرایوت کی کیف پولتان را به هیچ کس ندهید و هیچ جا وارد نکنید.
  • ولتی که برای تراکنش زدن ها و ایردراپ ها استفاده می کنید از ولت اصلییتان جدا باشد. ترجیحا بهتر است که روی دو پلتفرم جدا از هم باشد. مثلا کروم و فایرفاکس یا موبایل و لپ تاپ.
  • وارد DAPP های گمنام و شاید ناامن نشوید و دسترسی را تایید نکنید. مخصوصا برای ولت های اصلی تان . سعی کنید ولتی که برای نگهداری سرمایه تان استفاده می کنید ، فقط و فقط مخصوص نگهداری باشد و به کمترین DAPPها وصل باشد. بعد از تراکنش خود ، می توانید دسترسی را از تنظیمات revoke کنید.
  • از نصب اپلیکیشن های نامعتبر و گمنام، هک شده ، کرک شده و ناشناس بر روی سیستم تان پرهیز کنید. در بهترین حالت می شود توصیه کرد یک گوشی جداگانه فقط به عنوان ولت داشته باشید و هیچ نرم افزار اضافه ای بر روی آن نصب نباشد تا امنیت بهتری داشته باشید.
  • برای لپ تاپ و pc حتما آنتی ویروس داشته باشید. کی لاگرها همه جا در کمین هستند. حتما رمزهای مهم یا ۱۲ کلمه دسترسی به ولت ها را با استفاده از کیبورد مجازی وارد کنید .
  • از تمام امکانات امنیتی که پلتفرم ها به شما می دهند استفاده کنید . اگر امکان فعال کردن ۲FA را دارید حتما فعالش کنید.
  • اگر سرمایه زیادی دارید، حتما از ولت سخت افزاری مثل لجر استفاده کنید. نکته خوب اینکه می توانید این کیف پول ها را به متامسک ایپورت کنید و از آن جا مثل یک ولت عادی کار کنید. با این تفاوت که خروج دارایی از ولت حتما باید با تایید ولت سخت افزاری باشد.
    کیف پول لجر
    کیف پول لجر
  • اگر ولت شما هک شد ، یک ولت جدید در پلتفرم جدید بسازید و باقی دارایی هایتان را سریعا به آنجا انتقال دهید. هرگز و به هیچ عنوان دوباره سراغ استفاده از ولت هک شده نروید چون معمولا توسط یک ربات فلگ می شود و در صورت افزودن موجودی جدید سریعا توسط همان ربات برداشت می شود. اگر کوین یا توکنی هم به آن ولت واریز شد اهمیتی ندهید و کاری به آن نداشته باشید. در دنیای بلاکچین تراکنش ها به صورت صفر و یک هستند . اگر تراکنشی انجام شود احتمال بازگشت و لغو آن بسیار بسیار پایین است.

 

بازدیدها: 0

همچنین ببینید

معاملات اسپات

معاملات اسپات (Spot trading) ارز دیجیتال چیست؟

برای خرید ، فروش یا معاملات رمزارزها، روش‌های معاملاتی مختلفی وجود دارد ، یکی از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *