خانه / مقالات / توکن سوزى (Token burning) چیست؟

توکن سوزى (Token burning) چیست؟

توکن سوزى (Token burning) مکانیزمى براى ازبین بردن کوین هاى در گردش درون یک شبکه ى بلاکچینى است. این کار توسط فاندرها و صاحبان اصلى پروژه با هدف کنترل عرضه و محدود کردن آن انجام می شود و هدف اصلى آن مقابله با کاهش ارزش هر واحد از کوین مورد نظر است .

بخشی از موجودی ارز مورد نظر به آدرس کیف پولی ارسال می شود که آدرس کلید خصوصی آن آدرس در دسترس نیست و عملا به این شیوه آن مقدار ارزی که به این آدرس ارسال شده است تحت هیچ شرایطی در دسترس نیست .

این موضوع سوزانده شدن ارزها با ارز BNB (بایننس کوین) سرو صدای زیادی کرد . دقیقا مثل فرآیند هاوینگی که روی بیت کوین انجام شد .

صرافی بایننس هر سه ماه یکبار ۲۰ درصد از درآمد خود را صرف بازخرید کوین خودش می کند و آنها را می سوزاند .

مزیت توکن سوزى (Token burning) :

هر چه تعداد این کوین ها کمتر می شود و از طرفی تقاضا برای این کوین بیشتر می شود ، در بلند مدت می تواند باعث بالا رفتن قیمت شود .

یکى دیگر از مزیت هاى سوزاندن توکن یا کوین در شبکه ى کریپتوکارنسى، ایجاد محافظت طبیعى در برابر حملات DDOS و تراکنش هاى اسپم است. در این فرآیند ، کوین ها به آدرسى بنام آدرس خورنده Eater address فرستاده می شوند و این فرآیند برگشت ناپذیر است. نتیجه ى این کار، فراهم شدن ارزش افزوده براى سرتاسر شبکه است و در نهایت ، سرمایه گذاران می توانند چنین عملکردى را به عنوان یک سیگنال مثبت از طرف توسعه دهندگان تفسیر کنند.

براى اطلاع از این روند می توانید به سایت www.coindar.org و بخش burn مراجعه کنید.

توکن سوزى | توکن سوزی چیست | چارت پلاس
توکن سوزی

 

بازدیدها: 4

همچنین ببینید

معاملات اسپات

معاملات اسپات (Spot trading) ارز دیجیتال چیست؟

برای خرید ، فروش یا معاملات رمزارزها، روش‌های معاملاتی مختلفی وجود دارد ، یکی از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *