خانه / مقالات / بازی دیفای لند

بازی دیفای لند

بازی دیفای لند یک decentralized finance است که به صورت بازی در آمده یا به اصطلاح gamified شده تا یادگیری دیفای و کسب درآمد را راحت‌تر کند. طبق گفته تیم پروژه این بازی یک شبیه‌سازی برای کشاورزی و دامداری، یعنی یک agriculture-simulation است.

فعلا پروژه بر بستر شبکه ی سولانا کارش را شروع می‌ کند اما طبق نقشه ی راه پروژه قرار است که روی شبکه‌های دیگر هم پیاده شود .

شما در دیفای لند می توانید از طریق بازی کردن خرید و فروش asset هاتون را انجام دهید یا آن ها را استیک کنید و یا این که liquidity درست کنید و از این طریق کسب سود کنید.

پروژه بیشتر یک exchange هست تا اینکه بازی باشد ولی قسمت‌هایی هم دارد که شما می‌توانید از طریق بازی کردن درآمد کسب کنید. تلاش پروژه این بوده که همون مفاهیم DEX و AMM و Lending protocol را از طریق بازی و به صورت ساده‌تر به اجرا دربیاورد .

مثلا شما می توانید گل آفتاب ‌گردان را که ارز SOL هستند رو با USDC که ذرت هستند را در لابراتوار ترکیب ‌کنید و یک seed درست می‌کنید که همان liquidity token می باشد و آن را در زمین‌تان می‌کارید که این عمل همان استیک کردن است. به همین سادگی شما می توانید liquidity درست کنید و استیک کنید.

بازی دیفای لند که به تازگی نسخه آزمایشی را لانچ کرده و کسانی که از قبل کلید برنده شدن فعلا می توانند در نسخه تست بازی کنند .

این بازی شبیه ساز یک مزرعه در دیفای است که همه وسایل و تجهیزات و زمین ها به شکل NFT و قابل خرید و فروش و ارتقا دادن هستند .

شما باید زمین بخرید و محصولاتی رو پرورش بدید و با بقیه بازیکن ها خرید و فروش کنید و یا ماشین آلات کشاورزی خودتون که NFT هستند ارتقا بدید و بفروشید.

بازی دیفای لند بر بستر شبکه سولانا کار می کند و توسط raydium و serum پشتیبانی می شود .

 

سایت بازی دیفای لند :

www.defiland.app

توکن این بازی DFL می باشد که عرضه ی کل آن ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن می باشد .

پلتفرم بازی مبتنی بر بلاکچین دیفای لند (DeFi Land)، در جریان تامین سرمایه خود توانسته ۴/۱ میلیون دلار برای راه‌اندازی این بازی مالی غیر متمرکز جمع آوری کند. گفتنی است که پروژه بازی مالی دیفای لند مبتنی بر بلاک‌چین سولانا است.

در این دور از تامین سرمایه این پلتفرم بیش از ۴۰ شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشارکت داشتند. گفتنی است که دیفای لند به عنوان یک شبیه ساز کشاورزی طراحی شده تا همه جنبه‌های فضای مالی غیر متمرکز را به شکل یک بازی در بیاورد.

ورژن اول بازی دیفای لند شامل پروتکل‌های اولیه decentralized finance می باشد :

  • swap
  • liquidity providing
  • staking
  • yield farming
  • governance

در ورژن ۲ که با شروع سال ۲۰۲۲ قرار است ارائه شود پروتکل‌های خیلی بهتری اضافه می‌شود که play to earn هم در اینجا اضافه خواهد شد :

  • lending and borrowing
  • NFT marketplace
  • چت Interactive
  • پیش‌بینی و شرط‌‌‌ بندی
  • کلن‌ها و گروه‌ها
  • نبردها
  • مینی گیم‌ها
  • تورنومنت ها

بازی رودمپ خوبی دارد و تا الان تقریبا همه مراحل انجام شده اند و در حا حاضر در فاز دوم رودمپ هستند. testnet لانچ شده وتست‌ها انجام شده است .

توکنومیک بازی دیفای لند :

توکن رسمی بازی $DFL است که توکنومیک زیر را دارد :

  1. ۲۰% به صورت seed sale فروخته شد به investorها که بازی حدود ۴.۱ میلیون دلار از این طریق فاند جمع کرد.
  2. ۲ درصد به صورت Liquidity
  3. 2.5% به صوت community incentives برای تشویق community
  4. 12.5% برای ecosystem
  5. 21% برای تیم و advisorها
  6. ۱% به صورت public sale
  7. 41% برای reward بازی و staking

که با ۵۸۶ میلیون توکن آزاد سازی توکن را شروع کرده اند و طی ۶ ماه ۱۰ میلیارد توکن را آزاد کرده اند .

تیم بازی دیفای لند :

تیم بازی متاسفانه تقریبا ناشناخته است و همین می‌تواند یک زنگ خطر برای سرمایه‌گذاری نسبتا زیاد روی این پروژه باشد. تیم اسامی و عکس‌هایی که از خودشان در سایت رسمی بازی منتشر کردن، اسامی شخصیت‌های انیمه attack on titan وعکسهای آن ها است . در شبکه‌های اجتماعی از جمله دیسکورد و توییتر فعال هستند.

بازدیدها: 97

همچنین ببینید

معاملات اسپات

معاملات اسپات (Spot trading) ارز دیجیتال چیست؟

برای خرید ، فروش یا معاملات رمزارزها، روش‌های معاملاتی مختلفی وجود دارد ، یکی از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *